Visokoprerađene namirnice povećavaju rizik od hroničnih oboljenja

68255

Visokoprerađene namirnice su industrijski proizvedeni proizvodi koji uključuju modificirane prehrambene sastojke kombinovane s različitim dodacima koji se u tom obliku ne mogu pripremiti kod kuće.

Stalna konzumacija visokoprerađenih namirnica je povezana s povećanim rizikom od multimorbiditeta.

Multimorbiditet označava pojavu dvije ili više hroničnih bolesti kod jedne osobe. To nije samo rastući zdravstveni problem u Evropi, već i u ostalim dijelovima svijeta.

U multinacionalnom istraživanju s 266.666 učesnika iz sedam evropskih zemalja, nutricionisti Univerziteta u Beču su u saradnji s Međunarodnom agencijom za istraživanje raka (IARC) otkrili da je stalna konzumacija visokoprerađenih namirnica povezana s povećanim rizikom od multimorbiditeta, kao što su rak i kardiometaboličke bolesti.

Posebno je uočena povezanost s visokoprerađenim životinjskim proizvodima, kao i sa zaslađivačima i gaziranim napicima sa šećerom. Druge namirnice, poput visokoprerađenih žitarica ili biljnih alternativa, nisu pokazale povezanost s povećanim rizikom. Studija je također pokazala da je rizik od multimorbiditetau različitim evropskim zemljama jednak kod muškaraca i žena kao i kod pušača i nepušača.

Rezultati istraživanja kao preventivu ističu postojeće prehrambene preporuke poput smanjenja konzumacije mesnih proizvoda i prelazak na pretežno biljnu prehranu.

(Agencije)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Šarić golom u 93. minuti donio pobjedu Veležu

  • Papa pozvao na mir na Bliskom istoku

  • Uvjerljiva pobjeda Galebica u Bihaću

  • Milanović: Potencijalna meta Srbije su i dijelovi BiH, a Izrael im valja opasne ofanzivne sisteme

  • RGM produkcija: Džemal Juklo o BZK, Gradskom vijeću Mostara…

Kola Ramazan

■ Povezano

  • Zašto je dobro jesti kikiriki puter?

  • Napitak koji smanjuje nervozu i daje energiju za naporan dan

  • Doktorica iz BiH prva na svijetu ispitala utjecaj Ozempica na liječenje psorijaze

  • Zdravstvene prednosti hurmi