Ukoliko želite dug život, doručkujte prije sedam sati

67575

Prema novom istraživanju, doručkovanje do sedam sati moglo bi produžiti životni vijek.

Prethodna istraživanja pokazala su da jedenje kasno navečer remeti unutarnji sat tijela i povećava rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 i bolesti srca. No, tek nekoliko studija se bavilo pitanjem ima li vrijeme doručka sličan utjecaj. Stoga su naučnici sa Univerziteta New York poželjeli otkriti je li vrijeme prvog obroka u danu povezano s dugovječnošću.

U tu svrhu pratili su više od 34.000 Amerikanaca starijih od 40 godina tokom nekoliko desetljeća. Volonteri su bilježili vrijeme obroka, a naučnici su ih tokom studije uspoređivali sa stopama smrtnosti.

Rezultati, objavljeni u Journal of Nutrition, pokazali su da su oni koji doručkuju između 6:00 i 7:00 sati imali šest posto manje šanse da će prerano umrijeti od teških bolesti poput srčanih bolesti ili raka od onih koji su redovno doručkovali u osam ujutro, kao i 12 posto manji rizik od rane smrti od onih koji su prvi obrok konzumirali u 10 ujutro.

Smatra se da preskakanje doručka ili kasno jedenje narušava tjelesni “sat za prehranu” – unutarnje programiranje koje kontrolira oslobađanje hormona povezanih s hranjenjem, poput inzulina. Ovaj hormon pomaže u sagorijevanju glukoze iz krvotoka, a njegov nivo doseže vrhunac u ranim jutarnjim satima. Jedenje kasnije može značiti da tijelo postupno proizvodi manje inzulina i povećava nivo glukoze u krvi, što dovodi do dijabetesa, pretilosti i srčanih bolesti.

(faktor.ba)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Šarić golom u 93. minuti donio pobjedu Veležu

  • Papa pozvao na mir na Bliskom istoku

  • Uvjerljiva pobjeda Galebica u Bihaću

  • Milanović: Potencijalna meta Srbije su i dijelovi BiH, a Izrael im valja opasne ofanzivne sisteme

  • RGM produkcija: Džemal Juklo o BZK, Gradskom vijeću Mostara…

Kola Ramazan

■ Povezano

  • Zašto je dobro jesti kikiriki puter?

  • Napitak koji smanjuje nervozu i daje energiju za naporan dan

  • Doktorica iz BiH prva na svijetu ispitala utjecaj Ozempica na liječenje psorijaze

  • Zdravstvene prednosti hurmi