Strogoća djecu vodi u depresiju

68444

Djeca koja su imala strogu majku koja je ujedno i perfekcionistica te je od njih uvijek zahtijevala samo najbolje kao odrasli češće imaju problema s alkoholom. Alkoholu takvi pojedinci pribjegavaju kako bi se nosili s depresijom uzrokovanom time što nisu savršeni, otkrilo je novo istraživanje.

Objasniti razloge
Između ostalog, istraživači s Državnog univerziteta Arizona otkrili su i da će studentice, koje su odgajale autoritarne majke, ali ne i očevi, postati perfekcionistice. To ne samo da pridonosi depresivnim stanjima, već potiče i samoliječenje, između ostalog i pijenjem alkohola.

U studiji je učestvovalo 419 studenata koji su prosječno imali oko 20 godina.

Studentima su postavljana pitanja o roditeljima, a morali su ocijeniti visinu svog vlastitog perfekcionizma, objasniti razloge konzumiranja alkohola i koliko su popili u različitim prilikama, ali odgovoriti primjećuju li kod sebe simptome depresije.

Visoki standardi
Istraživači su otkrili da odstupanje od perfekcionizma kod nekih studenata rađa uvjerenje da ne ispunjavaju visoke standarde koje imaju, koje su sami stvorili ili su im nametnuli roditelji, pogotovo majka.

Međutim, ako je otac bio autoritaran odnosno strog, to nije utjecalo na depresivne simptome kod studenata ili pretjeranu upotrebu alkohola. Strog odgoj smatra se provođenjem strogih pravila koja ako se ne poštuju, kažnjavaju se posramljivanjem i ostalim oblicima kazni te nedostatkom topline.

Štetno za zdravlje
Perfekcionizam je jako podcijenjena konstrukcija koja itekako utječe na zdravlje, napominju istraživači. Uzrokuje ne samo socijalno isključivanje, već i opsesivno kompulzivan poremećaj, poremećaje u prehrani, stres, a može dovesti i do samoubistva. Potreba da budete savršeni u očima drugih doslovno može biti štetna za vaše zdravlje.

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Šarić golom u 93. minuti donio pobjedu Veležu

  • Papa pozvao na mir na Bliskom istoku

  • Uvjerljiva pobjeda Galebica u Bihaću

  • Milanović: Potencijalna meta Srbije su i dijelovi BiH, a Izrael im valja opasne ofanzivne sisteme

  • RGM produkcija: Džemal Juklo o BZK, Gradskom vijeću Mostara…

Kola Ramazan

■ Povezano

  • Zašto je dobro jesti kikiriki puter?

  • Napitak koji smanjuje nervozu i daje energiju za naporan dan

  • Doktorica iz BiH prva na svijetu ispitala utjecaj Ozempica na liječenje psorijaze

  • Zdravstvene prednosti hurmi