Mediteranski način ishrane podmlađuje mozak za devet mjeseci

68171

Studija provedena u Izraelu, Njemačkoj i američkom Harvardu pokazala je da je ishrana puna svježeg povrća, voća, ribe, integralnih žitarica i maslinovog ulja, odnosno mediteranska ishrana, najpoželjnija na svijetu.

Takav režim čini čuda za biološku starost našeg mozga, objavio je međunarodni tim istraživača, koji je zaključio da mediteranska ishrana usporava znake ubrzanog starenja koji se vide kod gojaznih ljudi nakon gubitka samo jednog procenta tjelesne mase.

Skeniranje mozga obavljeno nakon 18 mjeseci praćenja mediteranske ishrane pokazalo je da je starost mozga učesnika bila devet mjeseci manja od očekivane, u poređenju sa procjenama hronološke starosti njihovih mozgova.

Studija je obuhvatila 102 učesnika koji su u prosjeku izgubili 2,3 kilograma. Za svaki izgubljeni jedan procent tjelesne težine mozak učesnika je bio devet mjeseci mlađi od njihovog hronološkog uzrasta, otkrili su istraživači.

Studija naglašava važnost zdravog načina života, uključujući manji unos prerađene hrane, slatkiša i pića.

Znaci usporenog starenja mozga također su povezani a nižim nivoom masti u jetri i poboljšanim profilom lipida. Iako sve veći broj istraživanja ukazuje na to da biološko starenje prouzrokovano stresnim događajima može da bude reverzibilno, ova nova studija pokazuje da zdravija ishrana može da bude jedan od najjednostavnijih načina za poboljšanje fizičkog stanja, bez obzira na godine.

– Naša studija naglašava važnost zdravog načina života, uključujući manji unos prerađene hrane, slatkiša i pića, u očuvanju zdravlja mozga – kaže glavni autor i neuronaučnik Gidon Levakov sa Univerziteta Ben-Gurion.

(Agencije)

 

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Šarić golom u 93. minuti donio pobjedu Veležu

  • Papa pozvao na mir na Bliskom istoku

  • Uvjerljiva pobjeda Galebica u Bihaću

  • Milanović: Potencijalna meta Srbije su i dijelovi BiH, a Izrael im valja opasne ofanzivne sisteme

  • RGM produkcija: Džemal Juklo o BZK, Gradskom vijeću Mostara…

Kola Ramazan

■ Povezano

  • Zašto je dobro jesti kikiriki puter?

  • Napitak koji smanjuje nervozu i daje energiju za naporan dan

  • Doktorica iz BiH prva na svijetu ispitala utjecaj Ozempica na liječenje psorijaze

  • Zdravstvene prednosti hurmi